سوسیس و کالباس را سرخ بکنیم یا نکنیم؟

فروردین, ۱۳۹۷ بدون نظر رژیم, رژیم درمانی, رژیم لاغری, کاهش سایز

سوسیس و کالباس را سرخ بکنیم یا نکنیم؟

 

سوسیس و کالباس را سرخ بکنیم یا نکنیم؟

بیشتر ما عادت داریم که انواع سوسیس را پیش از مصرف، حتما سرخ کنیم. بعضی‌هایمان هم عادت به سرخ کردن کالباس داریم.

معمولا سوسیس و کالباس‌ها، حدود ۷۵ تا ۸۵ درجه سانتی‌گراد دما را به‌مدت ۱ تا ۲ ساعت، در اتاق پخت تحمل می‌کنند تا پخته بشوند. البته مدت زمان پخت این محصولات، به قطر آنها بستگی دارد.

به‌دلیل طی شدن فرآیند پخت در مورد سوسیس و کالباس، به این فرآورده‌ها، محصولات نیمه پاستوریزه هم گفته می‌شود. حالا چرا نیمه‌پاستوریزه؟ این محصولات، دمای پاستوریزاسیون را می‌بینند اما بسته‌بندی آنها به‌گونه‌ای نیست که بتوان گفت کاملا پاستوریزه روانه بازار می‌شوند.

مردم ما فکر می‌کنند که کالباس، فرآورده‌ای پخته و سوسیس، فرآورده‌ای خام است. در صورتی که هر دوی این محصولات، براساس قوانین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد، دمای لازم برای پختن را می‌بینند.

در سوسیس و کالباس، ترکیبی به نام نیتریت وجود دارد که نوعی ماده شیمیایی نگهدارنده برای پیشگیری از ایجاد بوتولیسم در این محصولات است. مشکل وجود این ترکیب چیست؟ «نیتریت سدیم در اثر حرارت دیدن بیش از اندازه، تبدیل به ترکیبات سرطان‌زایی مانند نیتروزامین

می‌شود. به‌همین دلیل هم شما باید حتی سوسیس را هم در حد تفت دادن (نه قهوه‌ای شدن)، سرخ بکنید.کالباس هم نیازی به سرخ کردن ندارد اما در صورت تمایل، می‌توان تفت مختصری هم به آن داد.»

 

کلینیک پریما

۰۲۱۲۲۸۱۵۷۴۹

 

برچسب ها
 php shell indir