رژیم غذایی برای کاهش دردهای قاعدگی:

فروردین, ۱۳۹۷ بدون نظر رژیم, رژیم درمانی

رژیم غذایی برای کاهش دردهای قاعدگی:

کلینیک پریما

۰۲۱۲۲۸۱۵۷۴۹

 

رژیم غذایی برای کاهش دردهای قاعدگی:

 

درد شدید و اسپاسمی در قسمت پایین شکم در دوران قاعدگی را دیسمنوره می گویند.
مصرف غذاهای پر کالری و کاهش فعالیت علاوه بر چاقی، دیابت و فشارخون سبب اختلالات قاعدگی هم می شود. تحقیقات ثابت کرده است که سندرم پیش از قاعدگی با علائم ( سردرد، تهوع، تغییرات پوستی، نفخ، درد شکمی، افزایش یا کاهش اشتها، ادم، تحریک پذیری و افسردگی ) در افراد زیر بالاتر است
۱٫ دخترانی که اضافه وزن دارند.
۲٫ دخترانی که تنقلات پرکالری و کم ارزش مصرف می کنند
۳٫ دخترانی که وزن پایین دارند.
۴٫ دختران که فعالیت کمی دارند
۵٫ دخترانی که در حال رژیم کاهش وزن هستند
مصرف پایین ( لبنیات کم چرب، ماهی، تخم مرغ، میوه و سبزی )، عدم مصرف ( صبحانه، فیبر ) مصرف میان وعده ( پرکالری و فقیر از ریزمغذی ها ) و مصرف بالای ( خیارشور، گوشت و لبنیات پرچرب ) سبب افزایش درد های قاعدگی می شود.
عامل اصلی انقباضات رحم و درد های آن پروستاگلاندین ها هستند تحقیقات نشان داده است که مصرف ویتامین E به همراه مفنامیک اسید اثرات خیلی خوبی در کاهش دردهای قاعدگی دارد. ویتامین E نقش موثری در حفاظت از چربی های غیر اشباع در مقابل اکسیداسیون دارد که در نهایت مانع از تشکیل پروستاگلاندین ها می شود. تحقیق دیگری نشان داده است که مصرف عسل خالص نقش موثری در کاهش دردهای قاعدگی دارد.
ویتامین B1 نیز درکاهش دردهای قاعدگی نقش دارد.
مصرف روزانه ۳ – ۴ واحد از لبنیات ( کم چرب )، درد قاعدگی را کاهش می دهد لذا مصرف منابع کلسیم، منیزیم و مکمل های آن نقش مهمی در کاهش دردهای قاعدگی دارد.
ویتامین D پایین نیز سبب دردهای قاعدگی می شود.
تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل امگا۳ یا منابع دارای آن نیاز به دریافت داروی مسکن را در دردهای قاعدگی کاهش می دهد.

برچسب ها
 php shell indir